søndag den 2. juni 2013

Blide striber med et twist

Lidt nyt til at lune de små ører, - hår er der endu ikke så meget af :-)





Fakta:
Cotton BambooBatik / Schachenmayr SMC
Brugt 1 ngl 50 g
EnsfarvetBomuldsgarn - melon / Søstrene grene
Pinde 3

Garnet meget lækkert blødt spundet, - men driller lidt i strikingen, da garnet meget let deler sig, så man ikke får alle trådene med i den enkelte maske.
Jeg blev ret overrasket over stribernes forløb, - troede det ville blive mere vekslende.

Opskriften:
Ville have brugt Mary Langhelles opskrift fra "Blød begyndelse", men kunne ikke finde den, - jeg brugte i stedet opskrift fra Hendes Verden/ "Stribet djævlehue"
Denne opskrift danner en smule længere hue, end Langhelles, - jeg valgte derfor at lave en pompon som afslutning.
Jeg er rigtig fint tilfreds med striberne, - glad for at jeg fik det til at passe med en lilla/melon farvet kant.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar